Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

Pomoc psychologiczna

Drodzy Uczniowie, Szanowni Rodzice

W zakładce tej znajdziecie państwo materialy z zakresu pomocy psychologicznej. Zachęcamy do lektury.

 

Z uwagi na utrzymującą się epidemię w naszym kraju i spowodowaną nią izolacją społeczną psycholog szkolny mgr Ewa Binkowska-Pawlaczek udziela konsultacji, porad i wsparcia psychologicznego zdalnie. Psycholog jest do Państwa dyspozycji codziennie. Prosimy kontaktować się mailowo na podany adres:
psycholog.sosw.godkow@gmail.com

lub przez Skype w w każda środę w godzinach 17-20 (możliwy jest także inny termin po wcześniejszym umówieniu się)

Ewa Binkowska-Pawlaczek, live:.cid.428053689e8b851

 

 

 

Jak poradzić sobie ze stresem izolacji spowodowanym epidemią?


1) Powtarzaj sobie, że przebywanie w odosobnieniu nie jest karą ale jest czymś niezbędnym do ochrony swojego zdrowia oraz zdrowia innych.

2) Powtarzaj sobie, iż odosobnienie jest stanem tymczasowym i z całą pewnością dobiegnie końca.

3) W celu ograniczenia własnego poczucia zagrożenia programy informacyjne dotyczące epidemii oglądaj tylko w wyznaczonym czasie i tylko raz dziennie (SZKODLIWYM JEST CAŁODZIENNE ŚLEDZENIE W INTERNECIE LUB TELEWIZJI ROZWOJU EPIDEMII).

4) Prowadź własny dziennik codziennego funkcjonowania, zapisuj w nim swoją aktywność, uczucia jakie jej towarzyszą a także myśli, które przychodzą Ci w danej chwili do głowy.

5) Dbaj tak jak wcześniej o higienę osobistą, nie chodź w ciągu dnia w piżamie.

6) Wprowadź nawet niewielką ilość ruchu fizycznego w domu. Możesz ćwiczyć z dziećmi do muzyki po 15 minut dziennie.

7) W wolnym czasie oglądaj filmy, seriale, rozwiązuj krzyżówki, czytaj książki, gotuj, przesadzaj kwiatki (unikaj nudy).

8) Utrzymuj regularny, codzienny kontakt z rodziną, przyjaciółmi i znajomymi poprzez media społecznościowe, internet i telefon.

9) Poświęcaj wolny czas na różne gry i zabawy z dziećmi.

10) W chwilach napięcia emocjonalnego korzystaj z nagrań relaksacyjnych dostępnych w internecie (bezpłatne).

11) Jeśli lubisz słuchać książek korzystaj z audiobooków dostępnych w internecie (bezpłatne).

12) Jeśli czujesz napływ negatywnych emocji i chce Ci się płakać to pozwól sobie na to- płacz powoduje odreagowywanie negatywnych emocji i poprawia samopoczucie.

 

 

Ćwiczenia uspokajające z psychologiem dla uczniów, rodziców i nauczycieli

 

Scenariusz ćwiczenia uspokajającego i odprężającego (autohipnoza):

1) Usiądź wygodnie na krześle w odległości około 2,5 metra od ściany. Skieruj swój wzrok na przedmiot wiszący na ścianie znajdujący się mniej więcej 20 cm powyżej twojej głowy. Na tym punkcie będziesz się koncentrował.

2) Spoglądaj we wspomniany punkt i zacznij odliczać kolejne oddechy od stu do jednego.

3) Odliczając oddechy i wpatrując się w wyznaczony punkt, zacznij sobie wyobrażać, że opadasz jak piórko w dół, rozluźniony i zrelaksowany.

4) Wpatrując się nadal w wybrany punkt poczujesz jak Twoje powieki stają się coraz cięższe i jak zaczynają powoli się zamykać. Pozwól im na to.

5) Kiedy będziesz miał już zamknięte oczy, odliczaj kolejne wydechy. W trakcie odliczania wyobraź sobie jakie to uczucie być bezwładnym, jak szmaciana lalka, całkowicie rozluźniona i wznosząca się w bezpiecznej, przytulnej przestrzeni. To właśnie twoja przestrzeń. Wypełnij ją czym chcesz.

6) Kiedy poczucie bezpieczeństwa i komfortu psychicznego przepłynie przez Ciebie jak fala, przestań liczyć i daj jej się unieść.

7) Nastaw swój podręczny budzik tak, by Cię obudził za 5 min (możesz jednak zdecydować się pozostać dłużej w tym stanie).

8) Kiedy będziesz już gotów przerwać stan autohipnozy, możesz przejść z niej płynnie w sen albo wyjść z niej licząc od 1 do 3, przy czym na jeden przygotuj się do opuszczenia tego stanu, na dwa weź głęboki oddech i zatrzymaj powietrze w płucach przez kilka sekund, na trzy zrób wydech i otwórz powoli oczy. Otwierając oczy pozostań nadal rozluźniony, w pełni komfortu psychicznego.

 

Poniżej w zamieszczonych plikach znajdziecie również Państwo:

  • Wskazówki wspomagające zdalną edukację
  • Bajkę terapeutyczną o odosobnieniu dla dzieci (tekst i plik dźwiękowy)
  • Kwestionariusz jak bardzo jesteś zestresowany sytuacją epidemii
  • Jak radzić sobie z zachowaniami trudnymi u dzieci
  • Wskazówki w zapobieganiu przemocy domowej w czasie kwarantanny
  • Pomoc w zapobieganiu lękowi u dzieci spowodwanym epidemią
  • Porady dla rocdziców dzieci z ADHD
  • Uzależnienie od internetu i gier komupterowych u dzieci
  • Konflity interpersonalne z psychologicznego punktu widzenia
  • Zaburzenia lękowe u dzieci
  • Terapia lęku. Techniki radzenia sobie z lękiem
  • Moczenie mimowolne u dzieci
Data dodania: 2020-03-25 13:18:13
Data edycji: 2020-05-27 22:05:41
Ilość wyświetleń: 443

Kalendarz

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button
Facebook