Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

Psycholog szkolny

Drodzy Uczniowie, Szanowni Rodzice

W zakładce tej znajdziecie państwo materialy z zakresu pomocy psychologicznej. Zachęcamy do lektury.

 

Psycholog szkolny Pani Ewa Bińkowska- Pawlaczek jest dostępna dla Państwa w poniższych dniach.

Prosimy o wcześniejsze umówienie się na konsultacje telefonicznie lub sms bezpośrednio z psychologiem.

tel. 693 836 592

Poniedziałek 15:30-18:30

Wtorek

9:30-12:30
Czwartek 9:00-10:00
Piątek 9:30-10:30

 

 

Ćwiczenia uspokajające z psychologiem dla uczniów, rodziców i nauczycieli

 

Scenariusz ćwiczenia uspokajającego i odprężającego (autohipnoza):

1) Usiądź wygodnie na krześle w odległości około 2,5 metra od ściany. Skieruj swój wzrok na przedmiot wiszący na ścianie znajdujący się mniej więcej 20 cm powyżej twojej głowy. Na tym punkcie będziesz się koncentrował.

2) Spoglądaj we wspomniany punkt i zacznij odliczać kolejne oddechy od stu do jednego.

3) Odliczając oddechy i wpatrując się w wyznaczony punkt, zacznij sobie wyobrażać, że opadasz jak piórko w dół, rozluźniony i zrelaksowany.

4) Wpatrując się nadal w wybrany punkt poczujesz jak Twoje powieki stają się coraz cięższe i jak zaczynają powoli się zamykać. Pozwól im na to.

5) Kiedy będziesz miał już zamknięte oczy, odliczaj kolejne wydechy. W trakcie odliczania wyobraź sobie jakie to uczucie być bezwładnym, jak szmaciana lalka, całkowicie rozluźniona i wznosząca się w bezpiecznej, przytulnej przestrzeni. To właśnie twoja przestrzeń. Wypełnij ją czym chcesz.

6) Kiedy poczucie bezpieczeństwa i komfortu psychicznego przepłynie przez Ciebie jak fala, przestań liczyć i daj jej się unieść.

7) Nastaw swój podręczny budzik tak, by Cię obudził za 5 min (możesz jednak zdecydować się pozostać dłużej w tym stanie).

8) Kiedy będziesz już gotów przerwać stan autohipnozy, możesz przejść z niej płynnie w sen albo wyjść z niej licząc od 1 do 3, przy czym na jeden przygotuj się do opuszczenia tego stanu, na dwa weź głęboki oddech i zatrzymaj powietrze w płucach przez kilka sekund, na trzy zrób wydech i otwórz powoli oczy. Otwierając oczy pozostań nadal rozluźniony, w pełni komfortu psychicznego.

 

Poniżej w zamieszczonych plikach znajdziecie również Państwo:

  • Wskazówki wspomagające zdalną edukację
  • Bajkę terapeutyczną o odosobnieniu dla dzieci (tekst i plik dźwiękowy)
  • Kwestionariusz jak bardzo jesteś zestresowany sytuacją epidemii
  • Jak radzić sobie z zachowaniami trudnymi u dzieci
  • Wskazówki w zapobieganiu przemocy domowej w czasie kwarantanny
  • Pomoc w zapobieganiu lękowi u dzieci spowodwanym epidemią
  • Porady dla rocdziców dzieci z ADHD
  • Uzależnienie od internetu i gier komupterowych u dzieci
  • Konflity interpersonalne z psychologicznego punktu widzenia
  • Zaburzenia lękowe u dzieci
  • Terapia lęku. Techniki radzenia sobie z lękiem
  • Moczenie mimowolne u dzieci
  • Jak poradzić sobie z stresem izolacji spowodawanym epidemią
Data dodania: 2020-03-25 13:18:13
Data edycji: 2020-10-04 19:35:21
Ilość wyświetleń: 546

Kalendarz

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Facebook